Expansion servers not working

• so i added 20 extra slots to my atlas server to add expansion servers to make a 2x2 map (i'll add 10 more slots when it actually works) but each time i try to make an expansion server i get the message "not able to add note, try again later" what does this mean?

• It seems to be a general thing, maybe they have none available currently or it's turned off. I get the same issue and I'm currently on 1 Master 7 Expansion (plan to upgrade to 1-15 for a full 4x4 Grid) and the existing ones are working fine for me, so it seems to be something about adding new expansions and not that they are not working in general. The error message could be more descriptive though. I got all kinds of wierd issues while trying to add the other 7 yesterday. Actually I added 9 or 10, but some didn't work and behaved oddly so I remove those and I'm now at 7.

• Hey.. look at this thread, first post of Goas: Current Issues / Aktuelle Probleme

In the past the error message was different, basically telling us that no expansion servers are available then at some point it worked, now it's back to not working. If the error message would still state that there is none available that would make it obvious, but some random "not able to add note, try again later" message is odd .. what would it even mean? People want to add expansion server's not a note, making people wonder if the thread is still up to date or if the error is even related.

But yeah, likely still the same issue than before, just now with a confusing error message.

• Bloodally Was soll bitte "Warter doch einfach, wird schon kommen" bedeuten? Ich will hier niemandem unterstellen, dass er das Prinzip einer Dienstleistung nicht intellektuell durchdacht hat, aber die Fakten sehen momentan für mich persönlich so aus: Ich habe für eine Dienstleistung bezahlt, die ich noch nicht im vollen Umfang erhalten habe. Ich möchte in der Lage sein, mehr als nur einen Quadranten im Spiel genießen zu können. Das ist doch noch nicht einmal diskussionswürdig.

EDIT:

Lieber Pirat,

wir haben viele Fehler korrigiert um die ATLAS Server stabiler zu machen. Die Alpha 0.2 kommt außerdem mit ATLAS Cluster, die es euch erlauben Expansion Server zu installieren. Zusätzlich haben wir eigene Maps erstellt, die Ihr optimiert für die jeweilige Cluster Größe Spielen könnt, ihr werdet mehr Inseln und alle Biome, so wie unterschiedliche Ressourcen vorfinden. Die Presets und Maps könnt ihr im Cluster Overview unter dem Punkt Map finden. Setzt die Segel und schaut euch an was wir neues für euch haben. Es werden Schritt für Schritt neue Funktionen kommen. Danke für eure Geduld mit uns!

Was aktuell geht:

- Atlas Cluster mit Expansion Servern und verschiedenen Presets inklusive für die jeweilige Cluster Größer optimierten Maps.

- alle Multiplier und Settings die das Spiel hergibt für den Cluster konfigurieren.

- Die Map presets sind noch nicht im neuen Design verfügbar.

- freie Auswahl von Grids aus der Official Map.

Woran wir arbeiten:

- Adden von eigenen Maps und Konfigurationen

Folglich müsste dort korrekterweise stehen: "Was aktuell geht, geht nicht!"