Posts by masterd

    Hallo,


    die Updates werden automatisch bereit gestellt, sobald diese auf Steam erscheinen. Dies kann auch mal um 2 Uhr Nachts sein (in Amerika ist es da Mittag) und es kann sein, dass ein Game mehrere Updates pro Tag erhält. Deshalb wollen wir nicht alle Kunden mit E-Mails zuspammen.


    Wir arbeiten noch am Update-System, da sich aufgrund der realtiv großen Updates in letzter Zeit einige Punkte aufgetan haben, die verbessert werden müssen.


    Die genannten Punkte stehen bereits auf unserer Todo Liste :)


    Danke für euer Feedback!

    Unter Erweitere Einstellungen (demnächst Konfigurationsdateien) kannst du die Datei GameUserSettings.ini bearbeiten. Hier findest du ganz unten die Option Message dort kannst du reinschreiben was immer du angezeigt haben willst

    Neue Anleitung: https://www.g-portal.com/wiki/…e_ich_einen_WinMTR_Log%3F

    Alte Anleitung:


    Wie lege ich einen Admin an?

    Um bei Tshock einen Admin Account anzulegen, brauchst du den Auth-Code den du hier im Webinterface findest:


    Nun verbinde dich auf deinen Server, drücke Enter und gebe

    Code
    1. /auth {Dein Authcode}


    ein. Nach erfolgreicher Authentifikation wirst du aufgefordert einen Superuser anzulegen. Dieser dient nur für Administrative Zwecke.


    Code
    1. /user add {Benutzername} {sicheres Passwort}

    Nun ist der Superuser angelegt und du kannst dich mit


    Code
    1. /login {Benutzername} {sicheres Passwort} superadmin


    einloggen. Damit kein anderer zufällig den Code errät und sich einen neuen Superuser erstellt, deaktivierst du die Funktion indem du


    Code
    1. /auth-verify


    eingibst.


    Nun bist du Superadmin und kannst andere Admins anlegen usw.

    Nachdem der Thread in Steam mittlerweile gelöscht wurde:


    New options for ShooterGame\Saved\Config\WindowsServer\GameUserSettings.ini (these can also be passed in as commandline):


    New as of 181:
    ResourcesRespawnPeriodMultiplier=1
    KickIdlePlayersPeriod=2400
    AutoSavePeriodMinutes=15
    ClampResourceHarvestDamage=false


    New as of 179.0:


    [ServerSettings]
    TamingSpeedMultiplier=1
    HarvestAmountMultiplier=1
    PlayerCharacterWaterDrainMultiplier=1
    PlayerCharacterFoodDrainMultiplier=1
    DinoCharacterFoodDrainMultiplier = 1
    PlayerCharacterStaminaDrainMultiplier = 1
    DinoCharacterStaminaDrainMultiplier = 1
    PlayerCharacterHealthRecoveryMultiplier = 1
    DinoCharacterHealthRecoveryMultiplier = 1
    DinoCountMultiplier=1
    HarvestHealthMultiplier = 1
    PvEStructureDecayDestructionPeriod = 0


    [ServerSettings]
    MaxStructuresInRange=1300.000000
    DayCycleSpeedScale=1
    NightTimeSpeedScale=1
    DayTimeSpeedScale=1
    DinoDamageMultiplier=1
    TamedDinoDamageMultiplier=1
    PlayerDamageMultiplier=1.000000
    StructureDamageMultiplier=1.000000
    PlayerResistanceMultiplier=1.000000
    DinoResistanceMultiplier=1
    TamedDinoResistanceMultiplier=1
    StructureResistanceMultiplier=1.000000
    XPMultiplier=1.000000


    New options for ShooterGame\Saved\Config\WindowsServer\Game.ini (these can NOT be passed in as commandline, only supported via the INI):


    New as of 179.0:
    [/script/shootergame.shootergamemode]
    DinoSpawnWeightMultipliers=(DinoNameTag=Bronto,SpawnWeightMultiplier=10.0,OverrideSpawnLimitPercentage=true,SpawnLimitPercentage=0.5)
    DinoSpawnWeightMultipliers=(DinoNameTag=Raptor,SpawnWeightMultiplier=0.1,OverrideSpawnLimitPercentage=false)


    [/script/shootergame.shootergamemode]
    OverrideEngramEntries=(EngramIndex=0,EngramHidden=true)
    OverrideEngramEntries=(EngramIndex=1,EngramHidden=false,EngramPointsCost=10,EngramLevelRequirement=15,RemoveEngramPreReq=false)
    OverrideEngramEntries=(EngramIndex=2,EngramHidden=false,EngramPointsCost=5,EngramLevelRequirement=20,RemoveEngramPreReq=true)


    Where EngramIndex corresponds to the index (starting with 0) of the Engram visible within the base game. I'll paste a list of all the current Engrams shortly, and you can also determine the indices by just adding up the positions in the regular game's Engrams View :)


    [/script/shootergame.shootergamemode]
    LevelExperienceRampOverrides=(ExperiencePointsForLevel[0]=13,ExperiencePointsForLevel[1]=20,ExperiencePointsForLevel[2]=30)
    LevelExperienceRampOverrides=(ExperiencePointsForLevel[0]=13,ExperiencePointsForLevel[1]=20,ExperiencePointsForLevel[2]=30)


    These let you control how many levelups you are allowed and the required and the corresponding XP requirements for each one. The first entry is for players, the second entry is for dinos.


    [/script/shootergame.shootergamemode]
    OverridePlayerLevelEngramPoints=10
    OverridePlayerLevelEngramPoints=15
    OverridePlayerLevelEngramPoints=20


    This determines how many engram points you get per level. You should use the same number of those as you have corresponding to your max allowed amount of player levels.


    We highly recommend that servers which use these custom level/engram values have NoTributeDownloads=true in their [ServerSettings] section, or ?NoTributeDownloads=true as commandline, else players could import characters with unsupported engrams/levels.


    So this is just a start, but with these options, you can create, for example, a primitive-only server with an expanded long-term levelling ramp and a 24h real-time day-night cycle with higher player resistance & damage. Just a thought :)


    Will update with more options as they are added in subsequent minor version updates! And if you have any ideas for server options, please post here and we'll consider adding them ASAP. (Server admin features, like RCON and in-game Admin GUI, are coming and are beyond the scope of this particular topic ;)


    Here are the DinoNameTag values for use with the DinoSpawnWeightMultipliers described above:


    Anky
    Argent
    Bat
    Bronto
    Carno
    Coel
    Dilo
    Dodo
    Mammoth
    Mega
    Para
    Phiomia
    Piranha
    Ptera
    Raptor
    Rex
    Sabertooth
    Sarco
    Scorpion
    Stego
    Spino
    Spider
    Titanboa
    Trike
    Turtle


    All Credits to drake (steam community manager of ark)